Deklaracja Dostępności dla strony internetowej https://www.spzozkrasnystaw.pl/
Samodzielny Publiczny Zespół Opieki Zdrowotnej w Krasnymstawie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Krasnymstawie.
- Data publikacji strony internetowej: 2021-03-16.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2025-03-26.
Status zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Niespełnione wymagania
- Nie wszystkie filmy posiadają napisy dla osób niesłyszących, nagrania video nie posiadają audiodeskrypcji.
Powody braku spełaniania wymagań
- Niektóre filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-03-16.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2025-03-27.
Skróty klawiaturowe
- Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Dominika Bartczak, dominika.bartczak@spzozkrasnystaw.pl . Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 82 5431501 . Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Budynek Przychodni
Przed budynkiem w obrębie wejścia głównego znajduje się parking z wyznaczonymi miejscami dla osób z niepełnosprawnościami. Miejsca parkingowe oznaczono znakami poziomym i pionowym oraz posiadają wymiary zgodne ze standardami dostępności. Parking dla pacjentów jest bezpłatny.
Wejście od ulicy Sobieskiego jest wejściem dla pacjentów. Do wejścia prowadzą schody oraz pochylnia, ułatwiająca dotarcie do budynku osobom niepełnosprawnym oraz osobom z wózkami dziecięcymi. Pozostałe wejścia są przejściami służbowymi, jedno z wejść nie jest użytkowane. Drzwi wejściowe mają odpowiednią szerokość.
Rejestracje do Centrum Zdrowia Psychicznego i Poradni specjalistycznych znajdują się na parterze, odpowiednio po prawej i lewej stronie od wejścia. Rejestracja Poradni Podstawowej Opieki Zdrowotnej znajduje się na 1 piętrze, w bezpośrednim sąsiedztwie gabinetów lekarskich. Rejestracja Poradni Ginekologiczno- Położniczej znajduje się na II piętrze obok gabinetów lekarskich.
Toalety dla osób z niepełnosprawnościami znajdują się na niskim parterze, I i II piętrze obok klatki schodowej, w niewielkiej odległości od windy.
Budynek posiada komunikację poziomą i pionową. Ciągi komunikacyjne poziome posiadają odpowiednią szerokość i przestrzeń manewrową dla osób na wózkach inwalidzkich. Stopnie schodów są skontrastowane na krawędziach pierwszego i ostatniego stopnia każdego biegu schodów na krawędzi poziomej i pionowej.
Przychodnia jest czynna od poniedziałku do piątku od godziny 7:00 do 18:00. W dni robocze od godz. 18:00 do 8:00 dnia następnego- świadczenia medyczne lekarskie/pielęgniarskie udzielane są w Poradni Nocnej i Świątecznej Opieki Zdrowotnej. W soboty, niedziele, święta oraz dni ustawowo wolne od pracy Poradnia NiŚOZ udziela świadczeń całodobowo.
Prawo wstępu z psem asystującym:
Przychodnia zapewnia wstęp osobie korzystającej z psa asystującego.
Dostępność tłumacza języka migowego:
Przychodnia zapewnia dostęp do tłumacza języka migowego.
Dostępność pętli indukcyjnych:
Budynek Przychodni nie posiada pętli indukcyjnych.
Dostępność pochylni:
wejście główne do budynku Przychodni jest dostępne dla osób niepełnosprawnych. W obrębie wejścia znajduje się pochylnia.
Budynek główny Szpitala
Do budynku prowadzi podjazd wraz z chodnikiem. W budynku są dwa wejścia dla pacjentów, znajduje się tu również Szpitalny Oddział Ratunkowy. Do wejścia na SOR prowadzą schody z pochwytem oraz pochylnia. Przy wejściu znajduje się zadaszony wjazd dla ambulansów. Wejście na SOR jest z kontrolą dostępu.
W budynku Szpitala znajdują się Oddziały: Anestezjologii i Intensywnej Terapii, Chorób Wewnętrznych, Pediatryczny, Położniczo-Ginekologiczno-Neonatologiczny, Chirurgii Ogólnej, Chirurgii Urazowo- Ortopedycznej, Okulistyczny, Blok Operacyjny, Urologiczny, Chorób Płuc oraz Dział Radiologii i Diagnostyki Obrazowej, Pracownia Endoskopii, Centralna Sterylizatornia, Dział Higieny Szpitalnej, Apteka Szpitalna, Dział Żywienia.
Budynek posiada komunikację poziomą i pionową. Ciągi komunikacyjne poziome i pionowe posiadają odpowiednią szerokość i przestrzeń manewrową dla osób na wózkach inwalidzkich. Windy posiadają pochwyty. Stopnie schodów są skontrastowane na krawędziach pierwszego i ostatniego stopnia każdego biegu schodów na krawędzi poziomej i pionowej.
Na każdym Oddziale znajduje się toaleta dla osób z niepełnosprawnościami.
SOR oraz pozostałe Oddziały Szpitala udzielają świadczeń całodobowo.
Prawo wstępu z psem asystującym:
Szpital zapewnia wstęp do obiektu osobie korzystającej z psa asystującego.
Dostęp do pętli indukcyjnych:
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
Dostępność tłumacza języka migowego:
Szpital zapewnia dostęp do tłumacza języka migowego.
Dostępność informacji głosowych:
Pacjenci uzyskują informacje w poszczególnych rejestracjach, w tym SOR.
Dostosowanie parkingów:
W obrębie wejścia do budynku głównego Szpitala znajdują się miejsca parkingowe wyznaczone dla osób z niepełnosprawnościami. Miejsca parkingowe oznaczone znakami poziomym i pionowym. Parking dla pacjentów jest bezpłatny.
Budynek Pawilonu Neurologicznego
Do budynku prowadzi zadaszony podjazd dla ambulansów. Wejście od strony podjazdu nie posiada barier architektonicznych i jest użytkowane przez pacjentów z niepełnosprawnościami. Drzwi wejściowe posiadają odpowiednią szerokość dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich i osób z wózkami dziecięcymi.
Na poziomie wejścia znajduje się Dział Rehabilitacji. W budynku znajdują się Oddziały: Udarowo - Neurologiczny, Reumatologiczny.
Na każdym Oddziale znajduje się toaleta dla osób z niepełnosprawnościami. Toalety zachowują większość standardów dostępności. Posiadają pochwyty, odpowiednią przestrzeń manewrową, odpowiednią szerokość drzwi wejściowych, a umywalki i miski sedesowe są w większości toalet na odpowiedniej wysokości.
Budynek posiada komunikację poziomą i pionową. Ciągi komunikacyjne poziome posiadają odpowiednią szerokość i przestrzeń manewrową dla osób na wózkach inwalidzkich. Stopnie schodów są skontrastowane na krawędziach pierwszego i ostatniego stopnia każdego biegu schodów na krawędzi poziomej i pionowej.
Prawo wstępu z psem asystującym:
Pawilon Neurologiczny zapewnia wstęp do obiektu osobie korzystającej z psa asystującego.
Dostępność pochylni:
wejście dla pacjentów znajduje się na poziomie chodnika.
Dostępność pętli indukcyjnych:
Placówka nie posiada pętli indukcyjnych.
Dostępność tłumacza języka migowego:
Pawilon Neurologiczny zapewnia dostęp do tłumacza języka migowego.
Dział Rehabilitacji udziela świadczeń w godzinach 7:00- 18:00. Oddziały Szpitala funkcjonują całodobowo.
Zakład Opiekuńczo- Leczniczy
Wejście do budynku znajduje się na poziomie terenu i nie posiada barier architektonicznych. Drzwi wejściowe to automatyczne drzwi przesuwne na czujnik, posiadające odpowiednie wymiary, zgodne ze standardami dostępności.
Budynek posiada komunikację poziomą i pionową. Ciągi komunikacyjne poziome posiadają odpowiednią szerokość i przestrzeń manewrową dla osób na wózkach inwalidzkich. Stopnie schodów są skontrastowane na krawędziach pierwszego i ostatniego stopnia każdego biegu schodów na krawędzi poziomej i pionowej.
Windy posiadają odpowiednie wymiary oraz urządzenia informujące wizualnie o przyjeździe oraz kierunku jazdy. W windach znajdują się pochwyty na odpowiednich wysokościach, jest zachowana odpowiednia przestrzeń manewrowa, a przyciski posiadają oznaczenia zapisane pismem Braille'a.
Budynek posiada toalety dla osób z niepełnosprawnościami, które zachowują wszystkie standardy dostępności. Zachowana jest odpowiednia przestrzeń manewrowa, drzwi wejściowe mają powyżej 90 cm. Miska sedesowa oraz umywalkowa znajdują się na odpowiedniej wysokości i są wyposażone w pochwyty o odpowiednich parametrach. W toaletach zamontowany jest system wezwania pomocy.
Dostępność pochylni:
wejście dla pacjentów znajduje się na poziomie chodnika.
Prawo wstępu z psem asystującym:
Zakład Opiekuńczo- Leczniczy zapewnia wstęp do budynku osobie korzystającej z psa asystującego.
Dostępność pętli indukcyjnych:
Zakład Opiekuńczo- Leczniczy nie posiada pętli indukcyjnych.
Dostępność tłumacza języka migowego:
Placówka zapewnia dostęp do tłumacza języka migowego.
Aplikacje mobilne
brak
Dodatkowe informacje
- Informacja o naszej działalności w tekście łatwym do czytania (ETR): https://www.spzozkrasnystaw.pl/cms/5160/o_nas_tekst_latwy_do_czytania_etr
-
Jak wnioskować o dostępność tłumacza języka migowego:
Zespół Opieki Zdrowotnej zapewnia dostęp do tłumacza języka migowego. Zgodnie z art. 12 ust. 1 Ustawy o języku migowym i innych środkach komunikowania się, osoba uprawniona, która wyraża chęć skorzystania z usługi tłumacza języka migowego, zobowiązana jest do zgłoszenia tego faktu co najmniej 3 dni robocze przed wizytą, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Wniosek o udostępnienie usługi, można złożyć bezpośrednio w Administracji SPZOZ, listownie, jak również drogą elektroniczną.
Kontakt z placówką:
Sekretariat Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Krasnymstawie, ul. Marka Sobieskiego 4,
22-300 Krasnystaw,
adres poczty elektronicznej: sekretariat@spzozkrasnystaw.pl
We wniosku prosimy o podanie następujących danych:
• imię i nazwisko;
• adres (ulica, kod pocztowy, miejscowość);
• sposób kontaktowania się z osobą uprawnioną (adres poczty elektronicznej, numer faksu, numer telefonu);
• określenie przez osobę uprawnioną rodzaju zgłaszanej sprawy;
• wskazanie sugerowanego terminu spotkania (zgłoszenie należy przesłać co najmniej na 3 dni robocze przed spotkaniem);
• wskazanie metody komunikacji (polski język migowy (PJM), system językowo-migowy (SJM), sposób komunikowania się osób głuchoniewidomych (SKOGN)).
Dostępność strony internetowej:
Zgodność ze standardami:
Serwis jest zgodny ze standardami: WCAG 2.1. Na stronie internetowej kontrast spełnia wymagania WCAG na poziomie AAA.
Kompatybilność:
Obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy klawiatury jak i myszki.
Wygląd:
Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące. Zmiana wielkości czcionki, zmiana kontrastu. Całość serwisu oparta jest na stylach CSS.
Przycisk poprawy dostępności znajduje się na każdej stronie serwisu.
Dostępność informacji głosowych:
Pacjenci uzyskują informacje w poszczególnych rejestracjach, w tym SOR.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe:
Wszelkie problemy związane z funkcjonowaniem serwisu można zgłaszać również do Działu Informatyki, adres e-mail: dzial.informatyki@spzozkrasnystaw.pl, telefon: 82-543-1567. - Deklaracja dostępności została przygotowana w Generatorze Deklaracji Dostępności..